neděle 6. ledna 2013

Hradecké rohlíčky


Dneska přináším recept na naše oblíbené Hradecké rohlíčky a upozorňuju, že péct je z jedné dávky není vůbec dobrý nápad, protože na někoho určitě nezbyde
Z jedné dávky je 32 rohlíčků, já je peču ze dvou, ale každou zadělávám zvlášť.




1/2 kg polohrubé mouky
1 Hera
1 kostka droždí
2 celá vejce
4 polévkové lžíce cukru
6-8 polévkových lžic mléka
špetka soli

Náplň - maková, tvarohová, ořechová, povidla, ta máme nejraději

Na potření 1 rozšlehané vajíčko

Postup:
Na vál nasypeme mouku, doprostřed uděláme důlek do kterého rozdrobíme droždí  s trochou cukru, zalijeme vlažným mlékem. Heru nakrájíme na kousky a když začnou kvasnice bobtnat zaděláme ze všech surovin těsto. Těsto dáme na půl hodiny do misky se studenou vodou a necháme odpočívat. Potom těsto vyndáme (bude trochu oslizlé, ale to nevadí) podsypeme ho moukou a rozdělíme na čtyři díly. Z každého dílu vyválíme kulatý plát, rádýlkem rozřežeme na osm dílů, plníme náplní a zamotáme do rohlíčků. Necháme na plechu asi 15 minut kynout, potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme ve vyhřáté troubě asi na 170 stupňů do zlatova.
Upečené rohlíčky pocukrujeme moučkovým cukrem.



10 komentářů:

  1. Ahoj Vlasti, Rohlíčky vypadají opravdu moc jedle!

    OdpovědětVymazat
  2. Jů, vypadají lákavě, opisuji recept! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ty si píšu, to bude mít úspěch :o)
    Pohodový večer, Vlasti.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Zítra se do toho pustím.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti objevila jsem tvoje recepty - jsou super. Budu se sem ráda vracet. :-D Tyto rohlíčky také dělám, mám podobný recept a jsou výborné.

    OdpovědětVymazat
  6. Rohlíčky jsem pekla podle vás Vlasti a jsou moc dobré, měla jsem opravdu úspěch.Děkuji za bezva recept.

    OdpovědětVymazat
  7. Adel je pekla nedávno a zaprášilo se po nich do druhého dne... s jablečnou náplní, mňam:)

    OdpovědětVymazat
  8. Dnes jsem upekla rohlíčky - nejsou tak úhledné, jako ty vaše, ale moc dobré!!! Ujíždím na nich!! Výborný recept, na vaše stránky se budu ráda vracet. Krásné jaro přeji!! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se vám rohlíčky povedly a chutnaly a budu se těšit na další vaše návštěvy :)

      Vymazat
  9. Dělala jsem je podle vašeho receptu už několikrát a dnes, v neděli, budou k odpolední kávičce. Jsou prostě bezkonkurenční a všem doporučuji dělat je přesně podle vašeho návodu a nic se nepokazí...Děkuji za prima recept a těším se na váš další příspěvek!!! Přeji krásné dny..

    OdpovědětVymazat