pátek 4. ledna 2013

Štrafulky od Marcelky

Možná si říkáte, že nedělám nic jiného než peču, ale není to tak. Po vánočních překvapeních, která na nás nachystal blog.cz jsem se definitivně rozhodla všechny recepty z Cestiček sem a tam přestěhovat sem. Nevím co nás tam v budoucnu čeká a třeba dojde i na mazání blogů - kdo ví?... a o recepty, které jsem tam vložila bych nerada přišla. Bude to sice chvíli trvat a možná nezůstane jenom u receptů, ale uvidíme, uvidíme...
Dneska tedy po sladkém smetanovém dortu pěkně křupavé rohlíčky. 

Za recept na tuhle dobrotu musím v první řadě poděkovat Marcelce. Jsou to ty nejlepší rohlíky jaké jsem kdy jedla, pekla jsem je včera k bramboračce a teď jsem k snídani ukořistila poslední dva
Od té doby co mám domácí pekárnu zadělávám kynuté těsto výhradně v ní a nejinak tomu bylo i v případě štrafulek.
Do pekárny jsem dala suroviny v tomto pořadí:
200 ml vlažného mléka ( mléka je potřeba 250 ml v těch 50 jsem nechala vzejít kvasnice)
2 celá vejce
150g ztuženého tuku já jsem použila omegu - nastrouhat
200g taveného sýra
lžičku soli
600g hladké mouky dala jsem polovinu normální hladké a polovinu celozrnné
nakonec jsem přidala kvásek z kostky kvasnic v receptu je 60 g, já jsem měla jenom jednu kostku, ale stačilo to.
Pekárnu jsem zapnula na program kynuté těsto a během hnětení, kdy se mi těsto zdálo řídké jsem přidala 2 vrchovaté lžíce mouky.


těsto
z vykynutého těsta jsem odkrajovala kousky a umotala 20 rohlíků, nechala jsem je ště chvíli kynout, potřela vajíčkem a posypala hrubou solí a kořením. Pekla jsem na 170 stupňů v horkovzdušné troubě.


rohlíky
A tady jsou upečené
štrafulky

2 komentáře:

  1. Vlasti, já ten recept znám od Blanky a musím říct, že na tyhle rohlíčky se u nás stojí fronta (hlavně Adam a jeho kamarádi .o)). Dort vypadá taky moc hezky!
    Hezkou sobotu a žádné starosti s blogem ani ničím jiným přeje Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Vlasti, tak tenhle recept jsem neznala:) A tak mám zase co zkoušet!!! Rohlíčky vypadají k nakousnutí!!

    OdpovědětVymazat