pondělí 26. srpna 2013

Palivec

Krásný večer vám všem přeji. Dneska budeme trochu zavařovat. Léto vrcholí, no poslední dny nám spíš vládne podzim, ale přes nepříznivé počasí všechno roste a dozrává. Ve skleníku papriky a venku už i rajčata a všeho je víc než stačíme sníst za čerstva a tak jsem v sobotu uvařila první várku palivce a v neděli druhou. Chutná nám víc než kečup a v sobotu jsme ho hned ochutnali ke grilovanému masu a to tedy byla dobrota!


 Receptů je všude spousta, nebudu dávat odkazy kde všude jsem recept na palivec četla, protože by to bylo na celou stránku, takže tady je ten můj.

3 velké cibule
Trochu oleje pod cibuli
2 kg rajčat
600 g silnostěnných červených paprik
250 g cukety bez jader a slupky, pokud cuketu nemáte nemusí být, mě jí kousek zbyl tak jsem ji tam vrazila taky
1 polévková lžíce soli
1 kávová lžička kari
1 kávová lžička zázvoru a kdo má rád ostré přidá ještě chilli papričky
5- 10 stroužků česneku
220 g cukru
Trochu octa, záleží na chuti a zralosti rajčat to musíte ochutnat.

Cibuli nakrájíme na kostičky a necháme zesklovatět na oleji. Rajčata a cuketu umeleme na masovém strojku  přidáme k cibuli a vaříme. Papriky na krájíme na kostičky, prolisujeme česnek a vaříme až to začne houstnout. Pak přidáme sůl, cukr, ocet a koření a ještě trochu povaříme. Potom rozmixujeme tyčovým mixérem, já jsem mixovala jenom trochu, protože jsem měla papriky i cibuli skoro úplně rozvařené.
No a teď už zbývá jenom nalít do skleniček a sterilovat 20 minut na 90 stupňů.




Loni jsem začala na všechny zavařeniny dávat cedulky, dobře to vypadá a hlavně je ve sklepě přehled co je co. Jmenovky jenom lehce potřu lepidlem na papír, na sklenici dobře drží a před vložením do myčky stačí jenom trošku namočit a jmenovka se krásně sloupne.




6 komentářů:

  1. Pááni, to je zásobička..... nu, až se zima zeptá, máš odpověď:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tato směs vypadá opravdu pikantně :-) My doma při označování sklenic s medem používáme tapetovací lepidlo, rychlovka :-) hezký den, Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Tééda, to je ale zásoba na zimu. Samá dobrota. Moc děkuji za inspiraci, receptík se mi líbí. Hezký den Anny

    OdpovědětVymazat
  4. Tedy,to je vzorová spižírna!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Vlastičko, tleskám tvé vzorné přípravě na zimu! A recept na palivec se mi líbí!
    Moc zdravím, Helena

    PS: předlohu pošlu!

    OdpovědětVymazat
  6. Vlastí!!
    Tvůj Palivec se mi velmi zamlouvá!!!
    Ty víš, že Tvoje recepty mám moc ráda!!
    Měj se moc hezky a krásné září!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat