úterý 1. října 2013

Cheesecake z dýně hokaido

Krásný večer Vám všem přeji. Podzim je v plném proudu, všude dozrávají dýně a i u nás na zahradě byla úroda pořádná, kromě polévky, kterou jsme si moc oblíbili jsem zatím dělala jenom cheesecake. Recept jsem vystřihla v práci z nějakého časopisu a hned se pustila do díla. Na rozdíl od obrázku v časopisu mi vyšel moc vysoký sušenkový korpus a nízký dýňový krém i když jsem měla formu velkou stejně jako v receptu. Přesto byl dezert výborný, vláčný přesně tak jak mám ráda.


Na sušenkový korpus:
250 g máslových sušenek
1/2 lžičky mleté skořice
120 g másla
1 vejce
šťávu a kůru z půlky citrónu

Sušenky rozdrtíme všechny suroviny smícháme natlačíme do dortové formy o průměru 28 cm a předpečeme 10 minut.

Mezitím si připravíme náplň:

4 vejce
400 g lučiny
150 g třtinového cukru
1 vanilkový lusk
200 g dýně

Dýni nastrouháme na jemno a všechno smícháme.nalijeme na korpus a pečeme asi hodinu na na 180 stupňů.
Vystydlý dezert posypeme práškovým kakaem nebo nastrouhanou čokoládou.






5 komentářů:

  1. Dalsi zajimavy recept ,urcite vyzkousim.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vypadá opravdu zajímavě !
    Já totiž cheesecake můžu ;-)
    Polévku z dýně už jsem dělala, tak kopíruji recept a vyzkouším i tento koláč :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vidím, že dýně má velmi všestranné použití!
    Dortík vypadá skvěle, Vlastičko!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. A to se musí zkusit:) Mám v lednici jednu dýni, takže půl padne na dýňové máslo a půl na toto:) Mňam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu vás poprosit o recept na dýňové máslo?

      Vymazat