sobota 19. dubna 2014

Velikonoční nádivka

Kásný večer Vám přeji!
Dneska se u nás hodně peklo a taky zdobilo. Beránka jsem pekla podle tohoto receptu na mramorovou bábovku a recept na velikonoční nádivku bych Vám dneska chtěla nabídnout.
Tuhle starou, těžkou litinovou formu jsem móc chtěla. Našla jsem i novou, ale téměř dva tisíce za jednu bábovkovou formu se mi opravdu dát nechtělo. Nakonec jsem ji koupila na aukru za dvě stovky, krásnou neponičenou zcela funkční. Už jsem v ní pekla po druhé a nedám na ni dopustit. Krásně se v ní peče a moc dobře se mi vyklopila jak bábovka tak nádivka.





No a já jsem nádivku dělala takhle:

8 rohlíků
400 g uzené krkovice
200 ml mléka
4 vajíčka
2 hrsti nadrobno nakrájených kopřiv
sůl
pepř
muškátový oříšek

Rohlíky a uzené nakrájíme na kostičky. Žloutky a mléko rozšleháme  a navlhčíme jím rohlíky. Přidáme nakrájené uzené a kopřivy. Osolíme opepříme a nastrouháme muškátový oříšek podle chuti.
Z bílků ušleháme pevný sníh a zlehka ho vmícháme do těsta.
Formu vymažeme sádlem a vysypeme hrubou moukou, naplníme těstem a pečeme asi hodinu na 180 stupňů.






2 komentáře:

  1. Krásně vybarvená vajíčka ... já jsem nádivku upekla v košíčkách na muffiny :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Vlastičko, dělám ji skoro stejně,jen ještě hromadu loupaných mandlí, mňam :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat